Matriculation Confession: CERITERA UPSR

Assalamualaikum. Nama aku Hazei (Bukan nama sebenar). Aku dilahirkan di xxxxxxx

Aku nak cerita pasal mcm mana aku dapat 9A dalam SPM tapi sebenarnya benda tu mustahil bagi aku tapi dengan motivasi ni aku dapat. Kiranya aku nak cerita apa Motivasi aku la kan. 

Cerita di masa darjah 5. Ada sorang budak baru masuk sekolah aku. actually tu first time aku ada kawan kelas baru pada time tu. meja aku dekat tengah paling tepi dekat kelas. so bila cikgu panggil dia masuk kelas. so di perkenalkan diri. Nama dia Kamal actually dia satu negeri ke dengan aku. so dia bukanya orang KL or area sebelah Sabah/Sarawak. 

Actually aku dalam kelas duduk sorang. Means aku takde deskmate. so boleh agak dia akan duduk sebelah aku. so kami mula tegur² la kan. dan kami mula rapat sejak jadi deskmate. 

ok nak dijadikan cerita aku ajak la dia join pasukan bola tampar sekolah. sebab kami memang kurang Teammates. plus aku sorang je Darjah 4 main masa tu. (LAWAK PLK BILA CERITA PASAL DARJAH² NI). 

So dia pun masuk la team sekolah. so selain dekat kelas.. mcm mana aku mula rapat dengan dia ialah setiap petang aku keluar ngn dia untuk main Volleyball di sekolah. 


So sedar tak sedar aku dengan dia rapat. Masa exam Tahun 5 dia takde la tunjuk lagi kebolehan dia sebab markah exam aku ngn dia sama je. Aku dulu takde la belajar sangat sebab belajar dan buat kerja rumah pun sebab takut kena marah dekat cikgu je 

dipendekkan cerita. Masa trial SPM dan nampak kebolehan dia dalam peperiksaan dia dh start tinggal aku. Dia hampir dapat 5A. sementara aku nyawa² ikan dengan markah aku. 

Cikgu² dah start beri perhatian dekat dia since dia dah jadi pelajar harapan sekolah untuk dapat 5A. Masa tu sekolah aku tak target pelajar 5A sebab masa aku darjah 5 15 orang dia target plus takde seorang pun dapat 5A. back story dia pulak masa aku darjah 4. 9 orang dapat 5A dekat sekolah aku so sekolah aku naikkan jumlah pelajar harapan tu. tup tup xde yang lekat. UPSR tahun aku sorang habuk dia tak target. HAHAHAHA.

Ok pendekkan cerita...... bila Keputusan UPSR diumumkan. Ok tahun aku lain tau. sebab ambik UPSR dalam cuti sebab biasa tahun lain ambik upsr masa sekolah lagi. 

So actually aku dah jarang jumpa kawan rapat aku masa darjah 5 n 6 tu. since rumah aku ngn dia jauh. 

Alhamdulillah dia dapat 5A. dengan 2 orang budak perempuan nama Aina dengan Izzah. 

So diorang ni diraikan hari tu sebab best student of the year GITUH. Aku hanya mampu tengok je. HEHEHEHE 

Ok aku balik rumah aku dengan hati pilu menangis sebab kawan baik aku dapat 5A. Bila pikir kan aku rasa jahat sebab pernah dengki. so dari hari aku ambik result tu aku tanam aku nak potong dia dalam education. 

Dia lepas UPSR sambung belajar di SBP dekat Utara Malaysia. aku sambung di sekolah saluran di Kampung. 

Aku jadikan motivasi untuk aku dapat 9A dalam peperiksaan sebab aku nak buktikan dekat kawan aku yg aku boleh jugak berjaya dan duduk sama ngn dia. sebab bila dia dapat 5A hubungan aku dengan semakin sebab dia tinggal aku dekat kampung dan sekolah je dekat kg ni. dia boleh sambung jauh. 

Hubungan aku dengan dia dah mula putus sejak tingkatan 1. masing² bawa haluan masing². aku tak dengar pun cerita pasal dia sekarang. 

Jadi aku rasa dengan bermotivasikan kawan aku yang dapat 5A UPSR dan aku nak challenge dia bawa aku dapat 9A masa spm ni 😅. 

NOW Kami still tak kawan pun. jumpa pun last masa ambik result. aku selalu stalk dia dalam ig je since dia aktif di SosMed. Aku malu nak mula balik persahabatan aku dengan dia. sebab aku malu dulu aku pernah dengki dengan dia sebab dia dapat 5A upsr sementara aku tak dapat pun benda tu. 
Sekarang aku dah sama ngn diaa cuma kurang sikit tapi kenapa aku still berharap aku nak balik persahabatan ni sambung balik even last aku jumpa dia masa ambik result upsr hari tu like 10 tahun lepas.. 

5A+ 2A 1A-. benda yang sangat mustahil untuk aku capai tapi motivasi tu buat aku dapat. 

Sekian cerita yang tak seberapa.. JUST NAK KONGSI. 

Comments

Post a Comment