Matriculation Confession: Mental breakdown dalam Matrik or Luar Matrik sama je ?

aku senang dpt mental breakdown kalau aku tgh penat, tak kisah la kat luar matrik or dlm matrik. Tetap sama. Then satu malam tu aku lalui fasa breakdown yg mengejutkan roomate aku semua, rasa berat dalam hati tu smpai aku menangis tak keluar suara.Maybe time tu aku dh sampai limit aku kot ¿ hahaah aku pun taktau 🤷🏼‍♀️ Tepat pada waktu tu pulak kawan aku (yg aku baru kenal dekat matrik) call “beb kau tgh buatpe tu?” and aku cuba untuk cover dgn suara bergetar ckp aku tgh buat hw tapi dia tahu theres something wrong somewhere. “Aku rasa mcm kau tgh tak ok, kejap aku dtg bilik kau” bergelut jugak la aku ckp dgn dia tkyah naik sbb yela dia dari block lain pastu nak dtg ke block aku memalam 🤦🏼‍♀️ lagipun aku tahu time tu dia ada assignment kena settlekan dlm minggu ni,tpi entahla dia mcm tahu aku perlukan seseorang. Aku rasa terharu jugak la dia sanggup dtg semata mata utk teman aku (walhal roomate aku ada kot hahah). Aku appreciate gila and aku tak sangka sebab kitaorg pun baru kenal tapi dia layan aku mcm kawan lama dia, untungnya aku dpt kawan yg mcmtu dlm matriks 🤗 Terima kasih tau kawan, aku harap perbuatan kau tu ikhlas dan bukan hanya clueless tentang aku. Aku percaya kau, kau sangat baik. Love u sahabat <3

Comments

  1. InsyaAllah, you can do it! You're strong! If ada masalah ke apa, jangan pendam, kalau boleh luahkan. Nanti jadi depress lagi pressure nanti. Try solat sunat, cerita semua pada Dia, nangis lah sepuas puasnya. InsyaAllah🌸

    ReplyDelete

Post a Comment