Matriculation confession : OK! je Tak balik

okay hi assalamualaikum, just nak meluah lah sikit pasal isu tak boleh balik ni. Saya sebenarnya okay je tak boleh balik tapi saya faham lah ada certain students yang betul homesick and rasa pelajaran tergganggu. so i wish you to stay strong and you can do this! eh no, we can do this! Tapi sebenarnya saya keciwa sangat bila bukak twitter and social medias ke kan, ramai yang kutuk students matrik ni kata anak manja “rilek lah kitorang dulu overseas berbulan tak jumpa” “adik aku asrama rilek je tak balik” Saya minta sangat everyone face different situation, jangan la nak samakan kitorang dengan yang lain. Lets say kalau awak ada masalah then bila share problem kat someone tu depa jawab “lek ah, aku pun pernah hadap benda tu” sakit kan? We just want someone to listen to us and bagi motivation, bukan kata maki yang buat kami lagi down. Please if you have nothing good to say then just stay silent. I wish all the students the best for their dunya wa akhirat :) 

Comments