Matriculation Confession : HUSNUZON BAIK BAIK YEE GUYS, WE CAN DO IT☺️

Hi everyone👋 I nk luah something ni✨ So, i dulu bdk pure sains tau, pastu sbb i tak minat sains, i apply laa course yg tkde subject sains langsung, tapi i bkn nk luah psl how stress i am with the subject yg i tak pernah ambik🔥 Disbbkn i kene ambik 4 killer subject time spm dulu, so i mmg dh biasa tak keluar rumah giteuw laa, member i yg time kat sklh dulu pun mcm tuu jugak, sbb masing ii fhm knn mcm manaa beratnye 4 subjek nii😂 Haa, pastu satu lagi masalah i, dkt sklh i, bdk lelaki yg ambik pure sains 7 org je, so i sebenarnye mmg agk tak 'ngam' ahh dgn lelaki🥴 Okay, so bila i dah masuk uni ni, tambah pulak subjek yg i tak pernah belajar langsung, so i mmg tends to ddk dlm bilik, selagi i tk fhm topik tuu, i mmg tk nk keluar bilik💫 So, masalahnye berlaku bila tak semua member satu course kau berfikir mcm kau, i dpt rasa member i yg dkt uni ni dh fikir i cam tak rilek ahh, asyik study memanjang je⭐ Pastu time mula ii masuk uni ni, i adelaa berkwn dgn tiga org ni, tapi sejak semenjak ni dorang jauhkn diri drpd i🌟 Tapi sebenarnye, bila i lepak dgn dorang, mostly kitaorg cerita psl lelaki, alaa, biasalaa lumrah remaja 18 tahun gituu🥀 Bagi i, kalau cerita psl lelaki ni tkpe, tapi bila kau dh start wasap diaa dulu, start the conversation dulu, i jadi mcm tak kene laa🌷 And then, haha, again i ckp, biasalh lumrah remaja 18 thn, dorang ade intention lain gak sebenarnye🌺 I means, baru sebulan masuk uni, dah dpt partner/bf, i bkn laa nk kecam, tapi sbb i tak biasa dgn situation mcm ni kn, so again i mcm rasa tak kene, tapi i diam jelaa, sbb i husnuzon laa, manusia knn tkde yg sempurna🌸 So, satu hari ni, member ii i ajak i pergi jogging kat taman, but i tak tahu pun doranf ajak partner dorang tuu, dah laa i sorang yg single kat situ plus tak selesa lak tuu, nampak tak sendu diaa lain mcm tuu🤣 Tapi i tk kesah laa psl sendu tuu, but the main problem is rasa tak kene laa bila lepak dgn lelaki yg kau tk berapa nk kenal🏵️ So, the next day, one of my members ajak i keluar pergi study plus lepak tapi dia ajak member lelaki dia🌻 So, sbb i tak selesa, i just ckp direct je laa dgn dia, i tak selesa and so on🌼 So start pada harituu, dorang dh start lain mcm💮 The most moments yg buat i rasa sakit hati is, kat tempat i ade satu cafe ala ala hipster giteuw tau, and dorang lepak tak ajak i pun, and the worst part is, tetiba dorang dtg bilik i dtg lepak mcm tkde pape jadi🍂 Tipulaa, kalau i kata i tak terasa dorang pergi mkn tak ajak i, pergi outing tk ajak i, pergi overnight pun tak ajak i⚡ At first, jujurlaa, i menangis bagai nak rak jugak laa, dh laa sorang ii kat sini, pastu kene pulau cam tuu pulak💥 Time ni laa i jadi rindu dgn moments sklh menengah, rindu dgn member yg masuk air dgn i💯 Makin hari ddk sini makin susah, serious i ckp, sbb pergi mana ii pun, i akn terserempak dgn dorang, and kitaorg just senyum mcm biasa mcm tkde ape ii💢 Selama tiga bulan ahh i kat sini, i selalu overthinking laa, cam dorang tak suka aku, sbb tuu dorang tak ajak aku pergi mana ii and so on laa, smpai satu tahap tuu overthinking tuu diaa mcm kills me inside💦 Dia jadi mcm, mula ii bila terserempak kn senyum ii, tapi sbb aku punya thinking ni, lagi ii teringat time pergi cafe tuu, asal aku nampak dorang je aku rasa nk menyumpah dorang, cam berani kau palau aku pastu buat cam tkde pape jadi💐 One of my roomates, diaa perasan yg i dh berubah, dia suruh i cerita, i confess laa semua kat dia🌹 Okay yg ni jujur, i rasa berslh gak nk cerita kat dia, sbb dia ni bdk sma, so kitaorg mcm mengumpat, i rasa ?🍁 Then roommate i tunjuk story insta member ii i time dorang pergi cafe tu, nk tahu tk ? Partner dorang pun ade jugak rupanya kat situ🌾 So, bila i fikir balik, ade hikmah laa dorang tak ajak aku lepak sesama, sbb dorang tahu aku tak selesa, knp laa i ni kuat judging org ?🌱 So, conclusionnye kat sini ye guys, kalau korang ade ape ii problem, cuba fikir in positive ways, sng citer husnuzon baik ii dulu🌿 Andai kata laa, korang rasa aku tkleh husnuzon ahh, nampak sgt weh dorang tak suka aku, try fikir rumah kau, bkn nk suruh homesick, tapi try fikir cmnni, cam uishh dah nak balik rumah ni, lagi tiga bulan ni, dah nk dkt dh tarikh nk balik, insyaAllah bende ni yg akn motivate kau balik, and satu lagi cara i laa nak motivate diri yg terluka ni kn (cewah🤣), i akn menabung sehari seringgit, sambil fikir dlm kepala otak i, balik ni aku nk belanja family, aku nk beli makanan yg aku craving, starbucks and so on, so bagi aku cara ni indirectly, buatkn aku lebih tenang, tak overthinking lebih ii, and at the same time, duit pun masyuk🍃 Even tarikh kau nak balik still lama lagi, 4 or 5 bulan ke, keep the words ' dh nk balik dh ni', insyaAllah membantu, pejam celik pejam celik tgk ii kau tgh packing bag nak balik dah☘️ Lastly, maafin gue kalau ceritanya agak childish, but i hope my story and experience akn membantu org yg tgh homesick or ade any problems lain, paling penting, HUSNUZON BAIK BAIK YEE GUYS, WE CAN DO IT☺️

Comments