Matriculation Confession: Homesick

To 884, kalau nak cakapkan homesick hampir 60% students Tak kisahlah baru nk masuk matriks ka degree ka mmg akan mengalami homesick . Berdasarkan pengalaman saya, saya tidak pernah mengalami homesick semasa Mula ii masuk matriks.. dahlah x pernh berjauhan dari family + anak bongsu plak😂so kiranya first time lah Masa tuh stay hostel. Tekejut Kan hahaha tibehhh.. ok jadinya, apa yg saya buat adalah saya mencari kawan yg ramai .. bila saya start Cari tu? After smnggu kluar results saya dpt matriks dkat kulim... Saya terkesima Jap sbb xapply dkat kulim Pon apply Kat kmk tiba ii dpt kulim .. survey punya.. survey..rupanya tempat tuh Mara punya..ok melalut dah.. smbung ii Haa pastu Kita Ada group stiap matriks Kan Apa saya buat? Sntiasa aktifkan diri Dlm group..sntiasa jawab soalan..beramah mesra dngn kawan ii baru..smpaikan Satu tahap buat group baru siap ii.. REASON nya ? apabila Kita dah masuk Hari first tuh.. Kita dah Ada kenalan.. rmaai kawan.. jadinya? Jadi itulah yg boleh mmbuatkan Kita lupakn rumah kejap..foucs APA yg Kita NK sebenarnya dekat matriks.. Kuncinya nak hilangkan homesick "KAWAN" Dekat matriks.. mak ayah takdak.. justeru Siapakah mak ayah Kita di matriks.. kawan-kawan lah🥰🥰 Saya almuni jpp kmku.. hye students kmku hahahaha tibeh.. Ok sekian tips dari saya.. moga bermanfaat 😊✨

Comments