Matriculation Confession: 2 bulan di Matrik, tak ada semangat belajar πŸ˜”πŸ˜”πŸ˜”

Hai semua😊 saya nak minta advice daripada korang tentang masalah saya ni. Saya ni student kmk UwU. Hampir 2 bulan dekat kmk ni saya rasa macam dah tak semangat nak belajar. Saya dah tak kisahkan tentang apa-ii dekat kmk ni. Rasa macam nak tidur je setiap hari taknak buka mata langsungπŸ˜” saya ni pernah percayakan seseorang, and hampir setiap masa saya hanya harapkan dia je untuk tolong saya atau teman sayaπŸ˜” tapi tu laa sekarang saya dah takde sesiapa nak harapkanπŸ˜” hati saya rasa kosong, tak sedih, tak sakit, tak sunyi, tak gembira, tak marah. Senang kata emotionless. Memang saya dah tak pandai nak luahkan perasaan dan emosi saya. Bila aktiviti berkumpulan saya selalu bersendirian walaupun ada kumpulan. Saya dah hilang minat nak berbual, hilang minat nak berkawan. Saya susah nak percaya sesiapa sekarang. Bagi saya, better saya bersendirian supaya saya boleh jadi kuat dan tak perlukan sesiapa bila saya ada masalah. Tapi kadang-ii bila teringatkan seseorang tu sumpah sakit gila😌 saya dah cuba nak buang semua perasaan saya😌 saya taknak ada hati dan perasaan dah😌 tapi susah gila nak lupakan orang tu😌 even ramai yg better dari dia dkat sini tapi saya tak rasa apa-ii bila pandang orang lain😌 saya jadi gelabah depan orang lainπŸ˜” saya selesa dengan sorang tu ja tapi tu laa manusia berubahπŸ˜” any advice untuk saya selain daripada berhenti matrik dan bunuh diriπŸ˜” saya just nak start life baru as someone new but how to start itπŸ˜”

Comments

  1. Kalau awak Muslim, mohon cari Allah balik. Kdg Kita terlampau mengharapkan bantuan manusia smpai lupa siapa Al wahhab(maha memberi) sdgkan semuanya dtg dr Allah
    Kalau non muslim, try amik sesi kaunseling/ call family utk confess every single thing. Sbb Kita perlukan someone utk luah apa yg Ada dlm hati. Kdg Kita terlampau memendam smpai sakitkan diri sendiri.
    The most important thing is DONT U DARE to commit suicide. SRS TALK.

    ReplyDelete
  2. Awak mmg dari kedah atau luar?? Saya ex-student lmk jugak.. awal2 mmg mcm tu.. tkpa ... Nnti lama2 oklahh

    ReplyDelete

Post a Comment