Pengalaman aku masa PSPM1

ni tips untuk score pspm 1

aku pon mcm student lain jgk belajar sekali bukan dapat terus paham. mula mula bila dh habiskan topic tu aku terus mintak dengan lecture soalan past year tentang topic tu.. so bila aku dah buat aku selalu jumpa lecture untk check jawapan dan consult dngan lecturer bila petang or time kelas cancel. ni cara aku untuk rajin jumpa lecture. so korang berbaik la dengan lecture korang jgn smpai akhir sem lecturer korang masih x kenal sbb carry mark ditangan lecturer 40% carry mark. pspm 60%.  

pastikan segala past year disiapkan seawal mungkin jgn main ckp ala tunggu study week la.. masa study week aku mmg dah siap semua past year semua subjek bio fizik kimia math. aku tak tipu yang aku x beli pon buku rujukan yg tebal tebal. aku just fokus dalam kelas, rajin tanya lecturer dan buat soalan past year. sbb soalan pspm bila korang bnyk jawab past year korang dh dapat adapt dgn teknik soalan dia.. tpi kena rujuk schema ngn lecturer korang la.. 

bagi aku kt matrik latihan sangat membantu

nanti sebelum pspm 1 akan ada muet. so muet ni akan belajar teknik untk menjawab nya masa kelas english. so fokus betul betul. muet at least band3. kena tahu teknik nk jawab muet sbb muet ni lebih kpd teknik menjawab.. salah jawab bahasa cantik x guna jgk.. 

Alhamdulillah ni Result PSPM1 aku 

Nantikan Part 2 /result semester 2




Comments

Post a Comment